Kritikus Tömeg Pécs

2007.09.22.

Minden idők legnagyobb Kritikus Tömeg felvonulása Pécsett!

Baumann Timi | Hírek | 22 hozzászólás

Lezajlott a felvonulás, de az utóbuli még csak ma este következik! Remélem, nagyon sokan leszünk ott is, mint ahogy a felvonuláson is igazán nagyon-nagyon kritikus tömeget alkottunk!
045.jpg

Néhány egyéni észrevétel:
- Az indulás 3 és fél percig tartott a tömeg hosszúsága miatt, ami azt jelenti, hogy nagyon sokan voltunk!
- Az Árpád híd felüljárón 4 perc alatt kelt át a tömeg, ami azt jelenti, hogy nagyon sokan voltunk!
- A kerekek száma az emeléskor: megszámlálhatatlan, ami azt jelenti, hogy nagyon sokan voltunk!
Reméljük, mindenki élvezte a felvonulást! Köszönjük, hogy eljöttetek! Várunk mindenkit a 2008-as Föld Napján is a következő Kritikus Tömegre!
Külön köszönetet érdemelnek a szervezők és a rendőrség a segítségért, valamint a türelmes autósok!

Fotókat itt lehet nézegetni, a videók is hamarosan jönnek!

Akinek van bármilyen fotó vagy videóanyaga a felvonulásról, jelentkezzen az info@kritikustomegpecs.hu címen

Nézd meg a többi várost is!



22 Responses to "Minden idők legnagyobb Kritikus Tömeg felvonulása Pécsett!"

1 | NL

szeptember 22nd, 2007 at 8:44 du.

Avatar

Néhány fotó itt is akad, hamár egyszer úgy felpiszkáltuk a sajtó érdeklődését…

Köszi mindenkinek, nagyok vagyunk!

2 | Lord_Leslie

szeptember 22nd, 2007 at 9:29 du.

Avatar

Elöszöris köszönöm a szervezők munkáját.

másodszor kritizálnám a biztosítását a felvonulásnak. Hogy a szervezők-e avagy a rendőrök hbáztak-e az nem az én tisztem, hogy megitéljem, de személyszerint 3db auatós is láttam, aki beállt a menetbe.
az egyikük látszik a BAMA-s linken, komplett sorozatot kapott.

a jövőben lehetőleg az ilyet oldjátok meg légyszíves. /építő jellegű kritizálás, nem számon kérés/

A másik problémám: a társakhoz szól. ez egy felvonulás. Nem kerékpárverseny. Valamint a felvonulás az úttesten zajlik, nem a járdán.

További jót, tavasszal találkozunk ;-)

3 | sz zsolt

szeptember 22nd, 2007 at 10:22 du.

Avatar

Hát igen, tényleg nem kerékpárverseny:

“-Az indulás 3 és fél percig tartott a tömeg hosszúsága miatt, ami azt jelenti, hogy nagyon” lassan indultunk.

“- Az Árpád híd felüljárón 4 perc alatt kelt át a tömeg, ami azt jelenti, hogy nagyon” lassan haladtunk. Korábbiakon se verseny volt, de ma tényleg nagyon lelassultunk, lépésben mentünk az út nagy részén. (Persze biztos azért mert sokan voltunk.)
“- A kerekek száma az emeléskor: megszámlálhatatlan, ami azt jelenti, hogy nagyon sokan voltunk!” És azt, hogy nem egy könnyen átlátható téren voltunk ma, hanem fák alatt, stb.

Azért tényleg sokan voltunk.

Mellesleg sokkal jobb, hogy Pécsen magyarul mondjuk a nevét a rendezvénynek és nem angolul, mint a sznob xenophil budapestiek.

4 | sz zsolt

szeptember 22nd, 2007 at 11:22 du.

Avatar

A hivatkozott képeket végignéztem, kár, hogy nem láttam köztük, amint Jancsi a telefonfülkék tetejére felmészva beszélt megafonnal a tömeghez. Én jó helyen voltam ugyan, de nem volt nálam gép.

5 | admin

szeptember 23rd, 2007 at 11:47 de.

Avatar

A biztosítás minősége azon múlik, hányan jöttök rendezőnek. Hirdettük többször is, de csak annyi emberrel lehet gazdálkodni, amennyi van. Most kb. 20 rendező volt, ennyi nem elég ahhoz, hogy a 11 km-es útvonalon minden beágazó kis utca elé álljon ember. Szóval lehet jelentkezni!

Ami a lassúságot illeti, ez ekkora tömegnél ez nem hiba, hanem jellemző. Ha gyorsabb a tempó, akkor egyszerűen szétszakad a sor, és még több lesz a behajtó autós. Egyébként már volt alkalmam részt venni a pesti felvonuláson, ott van hogy tolni kell, mert annyira belassul a tömeg…

6 | Lord_Leslie

szeptember 23rd, 2007 at 3:25 du.

Avatar

Igen, valahogy sejtettem, hogy szervezői hiány lehetett a probléma okozója… :-/

Én nem érzem rá alkalmasnak magam .

7 | admin

szeptember 23rd, 2007 at 8:29 du.

Avatar

Hm, miért is? Nem olyan bonyolult dolog beállni 10 percre egy kereszteződésbe… Volt pl. 14 éves segítőnk is (persze felnőttet is osztottunk be mellé). Ha ő meg tudta tenni, Te miért nem tudnád?

8 | Lord_Leslie

szeptember 23rd, 2007 at 10:36 du.

Avatar

félreértesz. nem nemtudnám megtenni, hanem nem vagyok rá alkalmas.
őnzöen fog hangzani, de én azért megyek CM-re, hogy jól érezzem magam (amellett, hogy megmutassam, hogy vagyok), és ezt a “bulit” nem azzal szeretném tölteni, hogy az autósok szájába rágom az intelmet, vagy pedig a helyi faszacsávóknak magyarázom meg hogy hogy is kéne vonulni..

valamint sajnos elég hamar kijövök a sodromból.

9 | S.Attila

szeptember 24th, 2007 at 10:36 de.

Avatar

A Bama oldalán látható autó a Kórház téren a Garay utcából jött be a bringások közé és a rendőr motoros a volt tűzoltó laktanyánál már le is állította. Úgy gondolom, ez egy felvonuló bizonságát sem veszélyeztette.

10 | emceze

szeptember 24th, 2007 at 11:34 de.

Avatar

öröm volt nézni a kígyózó tömeget. ha számításaim nem csalnak visszafelé az expotól a pote-ig tartott a sor. vajon hány fő az egy négyzetméterre jutó bringások száma?
csak egy javaslat a bicikliutak létesítésére: én társadalmi munkában simán bevállalnám néhány méter felfestését, ha az utcákból leválasztanának biciklisávokat. ezt nem kell építeni és nem is kerül olyan sokba. gondolkodjunk el rajta…

11 | plac

szeptember 24th, 2007 at 1:04 du.

Avatar

A szervezőknek tényleg köszönet.

Csak 2 megjegyzés:

- a hangosítást jó lenne legközelebbre valahogyan megoldani

- bár sokan voltunk, de ha a kb. 10x akkora BP-en 35 ezren voltak, akkor nekünk kb. 3000-3500-an kellett volna létszámarányosan lennünk, tehát van még tartalékunk a növekedésre.

jövőre megyek szervezőnek, mélcím a postban.

12 | S.Attila

szeptember 24th, 2007 at 1:23 du.

Avatar

Sokan voltunk! Persze, hogy lehettünk volna többen, de ne hasonlitsd össze Pécset Budapesttel! Budapestre rengetegen mennek olyan vidéki városokból, ahol nincsen helyi felvonulás.

13 | admin

szeptember 24th, 2007 at 7:38 du.

Avatar

No igen, mindig ez a hangosítás probléma…
A helyzet az, hogy két lehetőség van:

1. Mobil hangosbeszélő (mint most): Kéznél van, nem kell külön engedélyeztetni, nem kell előre telepíteni kocsival. Viszont sajnos kicsi a hangereje.

2. Telepített hangosítás:
jobb hangerő, de nem biztos hogy megéri:
- Külön engedélyeztetés kell neki
- A helyszínen be kell méretni (fizetős, nem is keveset)
- A felszerelést bérelni kell, és helyszínre kell szállítani.

Ahhoz, hogy pl.: a Széchenyi téren normális hangosítást csináljunk, minimum
30-40 EFt / alkalom. A mostani felvonulás TELJES költségvetése ennek kb a fele volt… (azt is gyakorlatilag páran adtuk össze.)

Szóval lehet jobbat is, de nem mindíg van rá keret. Tavaly szeptemberben például éppen volt, akkor sikerült is megoldani a hangosítást.

Ha valaki tud jó (jobb) megoldást áprilisra, kérem jelentkezzen!

14 | admin

szeptember 24th, 2007 at 7:39 du.

Avatar

Ja, a mindig az mindig kér rövid i-vel irandó, bocs…

15 | admin

szeptember 24th, 2007 at 7:40 du.

Avatar

kér=két…

16 | Lord_Leslie

szeptember 25th, 2007 at 2:50 de.

Avatar

S. Attila: az orrom előtt vágott be a zöldike..

azért, remélem nem gond, ha nem éreztem magam biztonságban (hidd el közelebb volt hozzám, mint hozzád). és ne felejtsük el, hogy kisgyerekek is kavartak a tömegben bőven.

17 | emceze

szeptember 25th, 2007 at 9:02 de.

Avatar

Miért nem reagál senki a felfestős-bicikliútlétesítős, nem éppen rejtett és burkolt felhívásomra? Itt is az van tán, hogy kritizálni tudunk, hogy miért nem volt hangosabb a megafon, meg ilyenek, de tenni azt már nem? Emberek, építeni úgyse fognak bicajutakat, ébredjünk már fel! Viszont társadalmi összefogással némelyik járdából és útból le lehetne “csippenteni” néhol egy pár métert. Hogy ne tűnjek hangembernek, a napokban a szervezőket is megkeresem a témával kapcsolatban. Mert nem az autósok fognak nekünk útért könyörögni. Szép ez a Balkán, de azért jó lenne felnőni Európához…

18 | emceze

szeptember 25th, 2007 at 9:06 de.

Avatar

A beazonosítás végett: a bama képein az utolsón az a hájfejű az emceze.

19 | S.Attila

szeptember 25th, 2007 at 11:59 de.

Avatar

Kedves emceze!
Természetesen nekünk, a KT szervezőinek elsődlegesen az a célunk, hogy a bringázás lehetőségeit megteremtsük, illetve javítsuk városunkban, illetve régiónkban. Ezt természetesen nem lehet csak kritizálással elérni, sőt vallom, ha valaki csak kritizál, azzal többet árt az ügynek, mint használ.
Ennek érdekében megalapítottuk a Magyar Kerékpárosklub területi szervezetét annak érdekében, hogy a döntéshozóknak konkrét javaslatokat szervezett formában is adhassunk.
Az pécsi önkormányzatot a jövő héten kívánjuk felkersni. Szeretnénk beszámolni a szombati eseményekről és felajánlani az együttműködést.
Természetesen tudjuk azt, hogy egyik napról a másikra nem fog megváltozni a világ, de látjuk a bp.-i példát, ahol a CM több tízezres felvonulása után már megindult a bringaút építés.
Ha valaki érdemben szeretne segíteni számunkra, kérem keressen engem a 70/586-59-95-ös telefonszámon!
S.Attila

20 | admin

szeptember 25th, 2007 at 3:26 du.

Avatar

emceze: Amint egyel feljebb Attila is írja , nem csak a felvonulásból áll a munkánk. A Kritikus Tömeget pontosan azért kezdtük el csinálni, mert valahányszor kérdőre vontuk az önkormányzatot, hogy miért nincs a költségvetésben egyetlen fillér sem kerékpárút fejlesztésre, az volt a válasz:
“Pécsett nincs igény a biciklis közlekedésre.” Ma már ezt nem lehet mondani.

Ami a felfestős ötletet illeti: A közlekedésfejlesztés jóval több annál, mint hogy nekiállunk társadalmi munkában sávokat festeni. Viszont valóban nem szabad várnunk ölbe tett kézzel. Attila barátommal készítettünk egy tanulmánytervet hogy hol lehetne a városban kijelölni ilyen ellenirányú kerékpársávokat. A pályamunka díjat nyert az év eleji EKF ötletpályázatán, és ígéret is volt a megvalósításra. Hát, nagyon várjuk, mikor lesz belőle valami. Még arra sem lehet fogni, hogy sokba kerülne, becsléseink szerint a teljes Belváros kijelölése (festés, táblák, egyebek) 1 milliónál kevesebből. megoldható lenne.

21 | emceze

szeptember 25th, 2007 at 8:32 du.

Avatar

Köszönöm a rengeteg info-t. Én sem gondolom , hogy radikális gerillák módjára ecsettel a kézben neki kéne állni bicikliútvonalakat festeni, nyilván eéőzetes egyeztetés, engedélyezés stb. kell hozzá, csak próbálom ráirányítani a tömeg figyelmét a dolog viszonylagos egyszerűségére. Ami még fontos szerintem: ha létrejönnének ezek a biciklisávok, és a város közlekedése elkezdene megváltozni, természetesen szükség lenne mindennek kommunikálására, értem ezalatt az iskolások erre nevelését, illetve az autósok és a közlekedésben részt vevők felhívását, tájékoztatását. Na de elég itt ennyi, a számot jegyeztem, kereslek majd benneteket, a többit személyesen.

22 | Knora

szeptember 28th, 2007 at 1:40 du.

Avatar

Helósztok:)
Nah itt egy “sznob xenophil budapesti”:P Amúgy sztem tök mindegy, h hogy nevezzük, a cél a lényeg:P És én már 2x voltam BPen szervező, de még nem vetem észre, h tolni kellett volna. Habár 35ezres tömegnél nem lehet mindent látni, és egyenletesen elosztani a KRITIKUS TÖMEGET:D És ott a rendőrség is besegített szóval egyáltalán nem kellet az autósokkal veszekedni, és bunkó menő gyerek sem volt sok… Amúgy most itt Pécsen tanulok a PTE-n, és ha lehet beszálnék itt is a népszerűsítésbe, meg a társaságba…

Hozzászólás




  • Gábor: Szegeden szerencsére rendszeresen van, kíváncsi vagyok azóta hány volt Pécsváradon :)
  • admin: Mi sem így terveztük az útvonal összeállításakor. Az indulási idő meghatározása előtt információt kértünk a vasúttól a vonatok átha
  • Cyberpunk: Bocsi a durva hangnemért, nagyon jó volt a felvonulás, csak kicsit fura volt hogy fél órát kellett várni.

Facebook


Képek korábbi felvonulásokról

010.jpg bbm_7422.jpg bbm_7345.jpg 007.jpg 004.jpg 22042010813.jpg 011.jpg 073.jpg 010.jpg 003.jpg